Door Jaap Heres op 29 september 2018

Geen geld voor nieuw gemeentehuis, maar wel voor MFA SV Bedum

PvdA Het Hogeland maakt zich sterk voor de dorpen

De Partij van Arbeid in Het Hogeland koestert het initiatief voor een nieuw MFA op sport-park Bedum. Volgens Jan Willem Nanninga, lijsttrekker van de Partij van de Arbeid, passen de plannen in de ambities van de nieuwe gemeente: “De initiatiefnemers hebben hun ideeën aan ons gepresteerd en ik kan stellen dat iedereen onder de indruk is van de samenwerkingskansen binnen dit project. De vrijwilligers en ondernemers, die dit burger-initiatief van de grond tillen, verdienen een groot compliment.  De nieuwe MFA kan op de warme steun van de sociaal-democraten rekenen.”

Minder te spreken is Nanninga over de roep om een centraal gemeentehuis. Volgens de lijsttrekker spreekt de bijzondere ondernemingsraad voor haar beurt. “De PvdA heeft ingestemd met de herindeling onder de voorwaarde dat de vier gemeentehuizen open blijven. We willen dat de dienstverlening dichtbij onze inwoners wordt georganiseerd. Daarin past geen nieuw, duur, centraal gemeentehuis ergens in de weilanden van het Het Hogeland. De nieuwe organisatie is nog niet  van start en de OR roept om een nieuw gemeentehuis… dat is zeer voorbarig.”

De Partij van de Arbeid gaat in hun verkiezingsprogramma uit van de kracht van de dorpen. “We willen aansluiten bij de kansen, die elk dorp heeft. Elk dorp is uniek, kent haar eigen opgaven, maar heeft ook haar eigen mogelijkheden. Daar moet de nieuwe gemeente Het Hogeland bij aansluiten. Niet de ambtenaren staan voorop, maar onze inwoners. Het gemeentebestuur is er voor hen, niet andersom! De PvdA wil geen geld steken in een nieuw gemeentehuis, maar wel in een MFA op het sportpark van Bedum.”

Jaap Heres

Ik ben Jaap (Jacob Roelof) Heres, geboren te Bedum op 3 februari 1950. Een echte Beemer met een donkerrood hart. Sinds 1972 ben ik actief lid van de PvdA; lid van de gemeenteraad van Bedum in de periode 1 mei 1990 tot en met 6 maart 2006 en opnieuw sinds 19 september Vanaf 1 januari 2016

Meer over Jaap Heres