Rode fietsslinger in Bedum en Winsum

Door Mariette de Visser op 19 juli 2018

PvdA fietst door Het Hogeland

Een rode fietsslinger toerde 13 en 14 juli door de dorpen van de nieuwe gemeente Het Hogeland. De lokale Partij van de Arbeid ging onderweg in gesprek met allerlei inwoners. In de gemeente Bedum spraken de sociaal-democraten met dorpsbelangen Onderdendam en maakten ze kennis met de nieuwste ontwikkelingen rond de Multi Functionele Accommodatie in Bedum. Voordat ze deelgenoot werden van het dorpsfeest in Noordwolde, deed de PvdA in Zuidwolde het Groene Ommetje aan, een door het dorp aangelegde fruitboomgaard.

In Winsum en omgeving werd de conditie van de PvdA’ers danig op de proef gesteld door het gebied van den Andel tot Adorp te doorkruisen. In Den Andel vond de eerste ontmoeting plaats met initiatiefnemers die de oude school tot een ontmoetingsplek voor het dorp hebben ontwikkeld. In Baflo/Rasquert werd de in aanbouw zijnde “Marciaborg” bezocht. Een duurzaam kindcentrum met ook nog een prachtige sportvoorziening. De volgende stop van de rode fietsslinger was in Sauwerd. De dorpscoöperatie heeft daar de winkel omgebouwd tot echte dorpswinkel, waarmee de inwoners samen de winkel in stand weten te houden. De laatste etappe werd afgelegd naar Winsum, waar de PvdA-kandidaten werden bijgepraat over de Tirrel en de plannen voor het Boogplein.

Met deze fietstochten werd de eerste kennismaking met de dorpen in het Hogeland afgerond.

Lijsttrekker Jan Willem Nanninga toont zich onder de indruk: “Wat gebeuren er veel mooie dingen op Het Hogeland. Samen worden de mooiste initiatieven gerealiseerd. De PvdA koestert de kracht van de dorpsbewoners. De nieuwe gemeente moet die kracht voorop zetten.”

Mariette de Visser

Mijn naam is Mariette de Visser, 46 jaar, en ik ben sinds april 2014 wethouder voor de PvdA de Marne.  Als wethouder houd ik mij bezig met de onderwerpen Sociale zaken, Zorg en Welzijn, Onderwijs, Verkeer & Vervoer en Visserij. Jarenlang ben ik actief geweest in Eenrum, o.a. als voorzitter van dorpsbelangen.  Als wethouder voor

Meer over Mariette de Visser

Waar ben je naar op zoek?